1 de cada 3 anuncis de joguines emesos per Nadal reproduïa estereotips de gènere

Un estudi del CAC constata un mínim històric dels clixés sexistes després d'analitzar 212 espots televisius de la campanya de Nadal 2015-2016


El 34% dels anuncis televisius de joguines durant la Campanya de Nadal 2015-2016 reproduïa estereotips de gènere. Així es desprèn d'un informe publicat aquesta setmana pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC).

Aquesta xifra, malgrat ser alta, suposa el nivell més baix de la presència d'estereotips de la sèrie d'estudis iniciada pel CAC el 2001. El pic més alt va registrar-se el 2005, quan una de cada dues formes publicitàries contenia estereotips de gènere. Enguany l'estudi ha analitzat 212 espots emesos en la seva majoria al canal Super3/33 (90,1%), però també a  TV3 i 8TV entre el 10 d'octubre de 2015 i el 6 de gener de 2016.  

Els estereotips femenins tenen més presència

La publicitat de joguines mostra, majoritàriament, estereotips femenins: del total d'espots amb clixés sexistes, un 56,9% presenten imatges estereotipades de les dones. Aquest percentatge supera lleugerament el de les dues campanyes precedents, en què els espots que contenien estereotips del gènere femení representaven el 55,7% (2014/2015) i el 55,4% (2013/2014).

Les tres representacions que més es repeteixen en la publicitat de joguines són el nen que juga només amb altres nens i que no interacciona amb nenes en un pla igualitari -amb el 19,8% del total-, la nena que juga amb una nina, també amb el 19,8%, i la nena que juga només amb altres nenes i que no interacciona amb nens en un pla igualitari, amb el 19%.

 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article